hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها >  20 درصد از ناشران در نمایشگاه بین المللی تهران قمی هستند 

 20 درصد از ناشران در نمایشگاه بین المللی تهران قمی هستند 

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان قم گفت: از مجموع ناشرانی که در نمایشگاه کتاب تهران حضور دارند 20 درصد آنان را ناشران قمی تشکیل می دهند.


حمید خرّمی در گفت وگو با خبرنگار رویداد ایران از قم، با اشاره به آغاز سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران  از روز 19 اردیبهشت ماه سال جاری در محل مصلای تهران خبر داد و اظهار کرد: براساس آمارهای بدست آمده 2 هزار و 619 ناشر در این رویداد فرهنگی حضور دارند که 20 درصد آنان را ناشران قمی تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه مانند سال های گذشته بازدید از این نمایشگاه به صورت حضوری و مجازی امکان پذیر خواهد بود، تصریح کرد: علاقمندان می توانند بازدید و خرید کتب مورد نیاز خود را به صورت مجازی از طریق آدرس الکترونیکی https://book.icfi.ir تهیه نمایند.
رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان قم با بیان اینکه امسال دانشجویان ۷۰۰ هزارتومان یارانه دریافت می‌کنند، گفت: از این میزان ۴۰ درصد را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حامیان مالی و ۶۰ درصد را دانشجویان پرداخت می‌کنند. 
رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان قم،با اشاره به میزان یارانه تخصیص یافته برای اساتید نیز بیان کرد:اساتید نیز۸۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می کنند که ۵۰ درصد آن توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حامیان مالی پرداخت می‌شود که این یارانه‌ اختصاص یافته در بخش مجازی نیز قابل استفاده است تا مردم بدون دغدغه و طی کردن مسافت از آن بهره‌مند شوند. 
خرمی با اشاره به طرح اجرای تجهیز کتابخانه های مدارس کشور در این نمایشگاه گفت: امسال در طرح تجهیز کتابخانه مدارس، یارانه‌ای را برای هزار مدرسه در سراسر کشور پیش بینی شده است و مدارس استان قم نیز می توانند از این طرح برای تجهیز کتابخانه هایشان بهره های لازم را ببرند.

یاد آور می شود: سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی تهران از 19 اردیبهشت ماه سال جاری تا 29 همین ماه میزبان علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در مصلای تهران است.

خبرنگار: سمانه سادات فقیه سبزواری

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد